Możliwości jakie otwiera przed nami Internet zostały już dawno dostrzeżone przez wiele firm, które zarabiają na tym spore pieniądze. Chcąc z tego tortu uciąć kawałek dla siebie warto wiedzieć z czym możemy mieć do czynienia.
Wybór rodzaju biznesu online
Zaczynając stawiać swoje pierwsze kroki jako start up zazwyczaj ma się ograniczone możliwości zarówno kapitałowe jak i ludzkie. Chodzi nie tylko o skład teamu, ale też jego doświadczenie oraz zasoby firmy.
Jaki biznes jest najlepszy
Taki, jaki przyniesie nam zysk. Niby proste, ale jak to osiągnąć w praktyce? Zacząć należy od własnych możliwości, następnie musimy sprawdzić rynek, jaki jest w naszym zasięgu. Nie ma sensu brać danych z Warszawy jeśli pole działania będzie w Zielonej Górze. Biznes online to nie tylko sprzedaż, czy pozycjonowanie, część działań będzie wykonywanych lokalnie i od zasobów dostępnych w naszym rejonie zależy jego powodzenie.
Nasze możliwości
Plan, a rzeczywistość często nie idą w parze. Dlatego warto w biznesie wykorzystać swoje atuty, mocne strony, a kluczem jest znalezienie dla nich nabywców. Nie ma gotowego wzoru, według którego będziemy mogli jak po sznurku dojść do celu, jakim jest prosperująca firma. Więc równie uważnie powinniśmy obserwować i analizować sygnały dochodzące z rynku.
Prowadzenie biura w domu
Bardzo dużo małych firm zaczyna od biurka pamiętającego czasy liceum. I bardzo dobrze, trzeba mieć miejsce w którym będziemy czuć motywację. Jak nie mamy możliwości pracy w domu warto rozglądnąć się za opcją wynajmu biura na godziny. W większych miastach nie powinno być z tym problemów. Na początek takie biuro nam wystarczy (po prostu zaoszczędzimy trochę pieniędzy).
Inwestycje małe i duże
Początkujący startupowcy popełniają jeden główny błąd. Nie wykorzystują możliwości cięcia wydatków, czy rozkładania ich w czasie, nie potrafią ustawiać priorytetów. Dlatego jeśli myślimy na poważnie to:
- urządzenia – leasing mniej obciąży nasz budżet niż kupno;
- wizerunek – zmieni się jeszcze kilka razy więc na początku jest to niepotrzebna inwestycja;
- rynek zbytu – powinien być w naszym centrum zainteresowania od samego początku;
- produkt – to klient wie czego chce i na jego wskazówkach się opierajmy doskonaląc go.
Jak widać nie ma złotego środka, który zapewni nam powodzenie w prowadzeniu biznesu. Najważniejsze kwestie są często na szkoleniach traktowane ogólnikowo i praktyka zawsze weryfikuje teorię. Dlatego najlepszym kursem jaki możemy odbyć jest spróbowanie z własną firmą, a w razie niepowodzenia wyciągnięcie wniosków.