Bycie influencerem to według najnowszych danych największe marzenie, a nawet plan życiowy, wielu młodych ludzi. I jest to zrozumiałe. Bycie influencerem wydaje się interesujące, a jednocześnie bardzo dochodowe. Czy jednak rzeczywiście ten zawód ma same zalety?

Uważaj, co mówisz

Bycie influencerem wiąże się nie tylko z przyjemnościami. Sława ma również swoje mroczne strony. Jedną z nich jest konieczność uważania na to, co się mówi bądź pisze do swoich followersów. Owszem, może to być przyjemne, jednak – zwłaszcza, jeśli Twoi odbiorcy są młodzi – musisz poczuwać się do odpowiedzialności za ich działania. Agresywne wypowiedzi w stosunku do innej osoby mogą skończyć się reakcją ze strony Twoich obserwatorów w stosunku do niej, ale również zmuszą Cię do tłumaczenia się z zachowania swoich odbiorców. Bycie influencerem równa się przecież byciu wzorem. A ten musi być wartościowy.

Uważaj, z kim współpracujesz

To problem nie tylko niedoświadczonych instagramerów. Współpracowanie z większymi i mniejszymi markami jest dla influencerów działaniem zarobkowym. Nic więc dziwnego, że niektórzy z nich decydują się na podpisywanie umów dosłownie z każdym. Jednak takie działanie ma wiele wad, które później mogą się na Tobie odbić. Wiarygodność tracisz w momencie, w którym pracujesz ze zbyt dużą ilością marek, ale także wtedy, gdy wybierasz firmy o innych niż Twoje poglądach. Zły research wystarczy, by zrobić sobie wielką krzywdę.

Uważaj, jak traktujesz swoją pracę

Wadą bycia influencerem jest fakt, iż do tej pracy, tak jak do każdej innej, musisz dobrze się przygotować. A to oznacza albo dużo wysiłku z Twojej strony, albo znalezienie odpowiedniej pomocy z zewnątrz. O czym mowa? Influencer to machina, jak każda marka, a ona wymaga regularnego postowania, uczestniczenia w wydarzeniach, kontaktowania się z fanami i ciągłego rozwoju. W takie sytuacji możesz postawić na rozwiązania takie jak marketing automation, które pomogą Ci w pracy. Tutaj dowiesz się więcej na temat MA: https://adnext.pl/baza-wiedzy/marketing-automation-czym-jest/. Nadaj jednak potrzebujesz pomocy, by ta maszyna ciągle była dobrze naoliwiona.

Bycie influencerem to praca i tak należy ją traktować. Ma zatem swoje zalety, ale również wady, które czasami sprawiają, że nawet influencer chciałby być kimś innym.