Jeśli chcesz, aby twoja firma była rozpoznawalna i zależy ci na przypływie potencjalnych klientów, ważne jest skuteczne działanie w internecie. Dziś , bardzo wiele zależy od odpowiedniej ilości wyświetleń twoich postów w mediach społecznościowych oraz na widoczności twojej pracy w social media. Media społecznościowe to jednak wymagające narzędzie, na którym dobrze jest się znać. Siłą mediów społecznościowych jest zyskiwanie większej liczby odbiorców, a celem – zwiększanie liczby obserwujących cię klientów (tzw. followersów), a dokładnie, zaangażowanych potencjalnych klientów Twojej marki. Jakie są najważniejsze cele mediów społecznościowych? Jak zwiększyć widoczność swoich postów? W jaki sposób obserwujący w social mediach mogą być pozyskiwani przy pomocy agencji marketingowej?

Po co ci promocja za pośrednictwem mediów społecznościowych?

Żadna nowoczesna firma nie może się dziś obyć beż social mediów lub ewentualnie także dedykowanych aplikacji. W zależności od rodzaju biznesu, jaki prowadzisz prędzej czy później będziesz musiał być obecny na najpopularniejszych platformach internetu. Zapytasz dlaczego?

W kwietniu 2020 roku liczba internautów w Polsce przekroczyła 28 mln, a co roku odsetek ten wzrastał o ok. 13%. Dziś jest to już ponad 30 mln, czyli mówimy o 3/4 populacji naszego kraju. Dodatkowo bardzo wielu z nich korzysta z różnych platform społecznościowych np. facebooka. Nie bez kozery powstało powiedzenie, że jeśli nie ma cię na facebooku to nie istniejesz. Mimo tego, że mamy też takie social media jak instagram, youtube, a część osób szuka też informacji na twiterze, to właśnie na facebooku szukamy informacji na temat firm, próbujemy się kontaktować czy szukamy wspólnego języka.

Obecnie, w dużej mierze to posty w mediach społecznościowych budują twoją markę, a ilość obserwujących cię osób świadczy o twoim prestiżu i popularności. Nie jest to jednak jedyne słuszne kryterium efektywności Twoich działań. Zwróć uwagę na zaangażowanie, czyli na to czy obserwujący reagują na Twoje treści, czy są na tyle zainteresowani, że mogą zamienić się w Twoich klientów.

Mediów społecznościowych możesz użyć do zwiększenia liczby followersów, co prowadzi z kolei do zwiększenia rozpoznawalności twojej marki, poprawia lojalność z klientami i zwiększa twoje zyski ogólne. Pamiętaj, że social media są świetnym sposobem do nawiązania relacji, ale jedynie wtedy gdy robisz to „z głową”.

Właściwe ruchy na stronie, czyli jak zachęcać do obserwowania

Oczywiście nie każdy z nas musi się znać na social mediach. W samej sieci znajdziesz wiele poradników, w jaki sposób prowadzić swoją stronę na platformie społecznościowej, by twój biznes „się kręcił”.

Podstawą jest tu oczywiście poznanie swojej grupy odbiorców. Do kogo jest skierowana twoja oferta? W jakim wieku są twoi klienci, z jakich regionów, jaki zawód wykonują, co lubią? Dokładna analiza tych danych pozwoli ci stworzyć właściwy content, używać właściwego języka i środków przekazu i zdobyć relacje z twoimi odbiorcami.

Prowadząc swoją stronę, możesz organizować angażujące odbiorców konkursy, wstawiać posty, które wymagają interakcji. Dobrze jest wstawiać także kilka filmów wideo, najlepiej takich, które pokażą „zaplecze” firmy, jego wspaniałą atmosferę i pasję. Postaw także nie tylko na atrakcyjne treści, ale także obrazy i grafiki. Udowodniono, że zdjęcia na facebooku mają 53% więcej polubień i generują o 104% więcej komentarzy. Zdecydowanie wolimy zatem przekaz obrazkowy. A już najlepszą formą są materiały video, rolki, czy regularne relacje, tworzące z odbiorcą więź.

Pamiętaj, aby dostosowywać treści do swoich odbiorców, bądź też zaangażowany, zabawny i aktywny. Niezwykle ważne są szybkie odpowiedzi na pytania odbiorców, zarówno w komentarzach jak i w wiadomościach.

Używaj także hashtagów i zachęcaj do używania opcji „udostępnij” poprzez np. promocje, quizy czy konkursy. Zachęcaj także w takich konkursowych postach do tagowania innych osób.

Niekoniecznie samodzielnie, czyli promowanie z pomocą agencji

Wiesz już co nieco o właściwym poruszaniu się w social mediach, ale jak naprawdę pozyskać obserwujących? Z pewnością widzisz, że efektywne działanie zależy od sporego nakładu pracy i bycia „na bieżąco”. Prowadząc firmę, trudno nam często znaleźć czas, aby tego rodzaju działania przeprowadzać samodzielnie. Ale z pomocą przychodzi nam agencja marketingowa, której możemy takie zadanie zlecić. Możesz to zrobić np. na stronie https://harbingers.io/blog/agencja-social-media

Dobra agencja marketingowa pomoże ci zdobyć większą ilość obserwujących, zdobyć polubienia czy zwiększyć wyświetlenia. Agencja, ciesząca się doświadczeniem, mająca indywidualne podejście do klienta, zapewniająca ci bezpieczeństwo oraz pilnująca efektów, jakie sobie wyznaczyliście – to duża pomoc i z pewnością bardzo opłacalna.

Agencja marketingowa pomoże ci ustalić grupę odbiorców i jej strukturę, pozwoli ci osiągnąć cele biznesowe (te krótkoterminowe oraz długoterminowe), stworzy angażujący content na twoją stronę, dzięki śledzeniu aktualnych trendów będzie mogła szybko wdrożyć ją na twoją stronę, będzie prowadzić kampanie reklamowe oraz pozwoli ci na szybką i stałą komunikację z twoimi odbiorcami.

Już dziś sprawdź, jakie korzyści możesz osiągnąć, dzięki trzymaniu ręki na pulsie i pozyskiwaniu coraz większej liczby obserwujących.