Dorabianie do pensji, w obecnych realiach, jawi się jako opcja jeszcze bardziej ciekawa, niż wcześniej. Wielu z nas przecież na skutek pandemii Covid-19, zanotowało wyraźny spadek miesięcznego wynagrodzenia. Inni z kolei zrozumieli, że racjonalną strategią jest dywersyfikowanie źródeł dochodu oraz oszczędzanie pieniędzy.

Co zrobić, żeby zarobić?

Pojawia się jednak pytanie jak dorobić do pensji oraz jakie właściwie możliwości mamy do wyboru w tym zakresie? Przyjrzyjmy się tej kwestii nieco dokładniej i postarajmy się udzielić odpowiedzi na powyższe pytania.

Jak dorobić do wypłaty, czyli kilka słów o dochodzie dodatkowym

Co do zasady, zdecydowanie najlepszą metodą, przysłowiowego „dorabiania do pensji”, jest po prostu zrobienie użytku z posiadanych przez nas umiejętności. Wbrew pozorom, dostępnych możliwości jest w tym zakresie naprawdę sporo. Najczęściej wystarczy po prostu odrobina namysłu.

Z pewnością ciekawą odpowiedzią na pytanie pt. jak dorobić do pensji mogą okazać się korepetycje online. Przecież każdy z nas posiada wiedzę dotyczącą dziedziny, w jakiej pracujemy. Mogą to być więc na przykład języki obce, matematyka, biologia, informatyka czy niemal każda inna dyscyplina. Jeżeli tylko dobrze przemyślimy nasz plan, będziemy mogli bez problemu wystartować z ofertą korepetycji czy nawet bardziej zaawansowanych kursów.

Ile to kosztuje?

Popularne portale ogłoszeniowe co do zasady są darmowe. Możemy rzecz jasna również stworzyć własną stronę internetową, profile w social mediach i tak dalej. Tutaj również można obyć się bez kosztów: strona może być przecież blogiem, na popularnej darmowej platformie, zaś profile w mediach społecznościowych nic nie kosztują.

Pisanie tekstów, czyli SEO copywriting

Sama nazwa SEO-copywriting być może sugeruje coś skomplikowanego i wymagającego posiadania profesjonalnej wiedzy. Nic bardziej błędnego! O ile w przypadku pisania bardziej zaawansowanych tekstów (artykuły na blogi, artykuły sponsorowane itd), faktycznie musimy dysponować zarówno wiedzą jak i umiejętnościami pisarskimi, o tyle już formułowanie prostych tekstów pod SEO nie wymaga tego rodzaju umiejętności.

Na czym to jednak polega?

Typowy tekst pod SEO to przeważnie 1000-2000 znaków ze spacjami. Tekst musi być w miarę logiczny, poprawny językowo oraz zawierać wskazane przez zleceniodawcę frazy kluczowe. Pewnym problemem dla wielu osób może być jednak konieczność szybkiego pisania. Stawki za proste teksty pod pozycjonowanie nie są wysokie, przez co efektywne zarabianie będzie możliwe tak naprawdę jedynie wtedy, kiedy będziemy pisać szybko. Warto jednak dodać, że umiejętność szybkiego formułowania prostych tekstów to coś, co rozwijamy w sobie po prostu poprzez praktykę. Nie należy więc zbyt szybko się zrażać.

Co jednak najpierw trzeba zrobić i jak dorobić do wypłaty pisząc teksty pod SEO? Wystarczy rejestracja na jednym z portali dedykowanych freelancerom.

Pieniądze do pensji
Źródło: Pixabay.com

Praca w weekendy oraz praca w wakacje

Kolejne rozwiązanie zagadki pod tytułem jak dorobić do wypłaty to rzecz jasna praca dodatkowa. Tutaj również znajdziemy sporo rozwiązań. Minus takiego rozwiązania to oczywiście fakt, iż nasz tydzień pracy wydłuża się za 5 do 7 dni. Plusy? Większe miesięczne dochody, przez co łatwiej będzie nam zbudować finansową poduszkę bezpieczeństwa.

Co również ważne, podjęcie pracy weekendowej może w niektórych wypadkach otworzyć przed nami nowe, nieoczekiwane możliwości. Zawsze jest to przecież dodatkowa pozycja w naszym CV, dodatkowe doświadczenie a także możliwość, że nasz pracodawca po pewnym czasie zaoferuje nam zajęcie już w pełnym wymiarze czasowym. Żadnej z tych opcji nie należy lekceważyć. Pamiętajmy, że na dobrą sprawę nie wiemy jeszcze jakie dokładnie będą długofalowe skutki obecnego kryzysu. Stąd też każda opcja awaryjna jawi się jako coś na wagę złota.

Oczywiście, osoby zainteresowane tym, jak dorobić do pensji mogą również wybrać pracę sezonową. To rozwiązanie jest jednak przeznaczone przede wszystkim dla tych, którzy mają wolne wakacje, a więc chociażby studentów lub nauczycieli.

Artykuł napisała:
Radosława Łozowska

Źródło:

  • Maciej Dutko, Efekt tygrysa – puść swoją osobistą markę w ruch!, 2014.