Kilka porad dla początkujących, którzy nie wiedzą jak zareklamować się na Facebooku skutecznie i szybko.

Jak zacząć

Reklama na tym portalu obejmuje tak zwany marketing społecznościowy. Nic nie zdziałasz, jeśli nie zdobędziesz zaufania użytkowników, a ich aktywność zostanie ponad twoim zasięgiem, jeśli nie będziesz publikował wartościowych treści.

Nie uda się, jeśli nie opracujesz własnej strategii budowania społeczności. Naucz się opowiadać historię o swojej firmie po to, aby przyciągnąć fanów. Prezentuj silną markę, która w mediach społecznościowych chce przekazać wartościowe informacje o swojej firmie, działalności i dlaczego chce trafić do klienta.

Branding

Kolejnym etapem jest zainwestowanie w interesujący branding. Jeśli będziesz nudny i przeciętny, nie osiągniesz swojego celu. Skoncentruj się na tym, do kogo chcesz trafiać ze swoimi treściami. Czy są przyszłymi klientami? Na fanpage streść wszystkie ważne informacje, tak, jakbyś robił to na swojej oficjalnej stronie.

Podpatruj strony internetowe, które mają najwięcej polubień i zastanów się, które z ich działań mógłbyś wdrożyć u siebie. Czy jest to dopasowanie tematu? A może kontrowersyjne treści wywołujące dyskusję? Kluczem jest zdobycie serc pasjonatów – jeśli pozwolisz im na wypowiadanie się na swojej stronie, przyciągną pozostałych.

Tak naprawdę to treści, które przekazujesz są najważniejsze. Pisanie ciekawych, branżowych notatek w drugiej osobie o tym, co fani najchętniej chcieliby się dowiedzieć. I trochę merytoryki: najważniejsze informacje zapisuj w pierwszym i ostatnim akapicie, obowiązkowo dołączając do każdego posta obrazek lub film – to zatrzyma czytelnika na dłużej.

Buduj swoją społeczność

Regularne dodawanie nowych treści na fanpage zachęca użytkowników społeczności Facebooka, aby do Ciebie wrócili, dlatego dołącz wszystkie niezbędne aplikacje, które posiadasz: połącz stronę z Instagramem i Twitterem lub LinkedIn.

Gdy już o wszystko zadbałeś, pora na pokazanie twojego zaangażowania. Organizuj dyskusje i konkursy z wyjątkowymi nagrodami, odwiedzaj profile innych i bądź w stałym kontakcie ze swoją społecznością. Odpowiadaj na każdy komentarz, i dziękuj za nawet najmniejszą reakcję. Fani muszą wiedzieć, że jesteś częścią nich, a nie kolejną pustą stroną, za którą nikt się nie kryje.

Gdy już osiągniesz pewien etap, możesz posilić się Facebook Ads, które zwiększy zasięgi.