Wirtualna oraz rozszerzona rzeczywistość od lat wykorzystywane są w rozmaitych branżach. Coraz częściej stykają się z nią również zwykli ludzie, choćby ze względu na jej przydatność marketingową. Jakie zadanie ma AR w branży meblowej? W jaki sposób pomaga sklepom zdobywać klientów, a klientom urządzać mieszkania?

Wirtualne meble

Wykorzystanie AR w branży meblowej polega na „wstawieniu” do mieszkania wirtualnych odpowiedników mebli, które klient planuje kupić. W tym przypadku rozszerzenie rzeczywistości jest niejako wyjściem naprzeciw klientom, którzy mają wobec sprzedawców coraz większe oczekiwania. Nikt nie chce już dokonywać zakupów w ciemno, nie wiedząc, jak dany mebel sprawdzi się w jego mieszkaniu. Korzystanie z AR przez sklepy meblowe można śmiało uznać za jedno z zastosowań rozszerzonej rzeczywistości w marketingu. Atrakcyjność oferty sklepu może się okazać kwestią drugorzędną, jeżeli sprzedawca umożliwi klientowi sprawdzenie przydatności produktu przed dokonaniem zakupu.

Projekt na komputerze

Zastosowanie AR w branży meblowej

Nie ma wątpliwości, że stosowanie przez sklepy meblowe rozszerzonej rzeczywistości w marketingu z czasem będzie stawało się jeszcze powszechniejsze. Warto wyjaśnić, dlaczego klienci tak chętnie korzystają z tej usługi. Co konkretnie mogą sprawdzić, zanim zakupią dane meble?

  • Dostosowanie kolorystyczne – często podczas oglądania mebli wydaje się, iż bez trudu da się ocenić, czy ich kolor będzie pasował do barw dominujących w pomieszczeniu, do którego mają trafić. Ostatecznie jednak nie zawsze efekt jest taki, jak oczekiwano. Okazuje się bowiem, że kolory nie współgrają ze sobą tak doskonale, jak mogłoby się wydawać. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości klient może dziś sprawdzić, jak różne opcje kolorystyczne poszczególnych mebli wpasowują się w daną przestrzeń. Pozwala im to bez trudu wybrać optymalne barwy mebli

  • Ustawienie – dzięki zastosowaniu AR w branży meblowej istnieje możliwość dowolnego przestawiania mebli i ustawiania ich w rozmaitych miejscach, aby w końcu znaleźć optymalną konfigurację

  • Optymalny rozmiar – oglądając meble przed zakupem, często trudno oszacować, czy ich wielkość jest optymalna. Na tle dużej przestrzeni sklepu wyglądają one zwykle na mniejsze niż w rzeczywistości. Dając się nabrać na to złudzenie, można kupić mebel, który przytłoczy całe pomieszczenie. Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości pozwala uniknąć takiej sytuacji. Ponadto, nie ma konieczności mierzenia mebli, aby mieć pewność, że zmieszczą się na danej ścianie, czy też we wnęce

Sprzedaż internetowa

Zastosowanie przez sklepy meblowe rozszerzonej rzeczywistości w marketingu przyciąga klientów, gdyż ta nowoczesna technologia rzeczywiście jest im przydatna. Wydaje się, że szczególnie ważna jest w przypadku zakupów w sklepach internetowych, w których nie ma nawet możliwości fizycznego kontaktu z meblem, w celu sprawdzenia jego rozmiaru czy koloru. Wirtualne odzwierciedlenie mebli jest dziś bardzo wierne, przez co pozwala trafnie ocenić, czy wybór danego modelu będzie trafiony.