Blisko 80% Polaków słucha muzyki przez portal społecznościowy YouTube, a wielu z przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jak prosto i szybko może zyskać klientów przez reklamę takim środkiem przekazu.

Czym właściwie jest reklama na YouTube

Portal YouTube właściwie dziś zastępuje nam telewizję. To najbardziej znany portal do oglądania filmów wideo i na którym każdy z zalogowanych użytkowników ma możliwość otworzenia własnego kanału. Serwis może pochwalić się wieloletnią pozycją w sieci, na której aktywnie działa blisko dwadzieścia milionów użytkowników, w tym połowa z nich posiada aplikację mobilną. Największe firmy wykorzystują siłę przekazu YouTube, dlaczego i mali przedsiębiorcy mieli z tego rezygnować?

Dlaczego warto wybrać reklamę na YouTube

Organizacja kampanii na YouTube nie jest kosztowna i skomplikowana, a pozwala na łatwe dotarcie do wybranej grupy docelowej. W dodatku masz możliwość na opowiedzenie o swoich produktach, co w przypadku innych rodzajów reklamy jest trudne do realizacji. Masz także wgląd w pomiary skuteczności swojej kampanii.

Filmiki wideo są najchętniej przyjmowaną formą reklamy, a także najbardziej angażującą. Mnogość tematów i kanałów pozwala na dopasowanie swojej reklamy do tematyki oglądanych filmów, co znacznie zwiększy widoczność firmy wśród potencjalnych klientów.

Zalety reklamy na YouTube

Twoja marka może zostać zapamiętana już po jednej kampanii! Wiele firm zyskało popularność w ten sposób, że dzięki portalowi zostało zapamiętane. Możesz łatwo rozbudować swoją społeczność na rynku oraz generować potrzeby zakupowe u potencjalnych klientów. Reklama z YouTube jest silnym wsparciem dla pozostałych kanałów społecznościowych.

Koszty reklamy na You Tube

Reklamowanie się w tym serwisie jest ekonomiczne. W zależności jakim budżetem dysponujesz, możesz przeznaczyć na reklamę dowolną kwotę, którą możesz później dowolnie identyfikować. Zasady rozliczania się są także proste – na podstawie kosztu obejrzenia CPV. To, ile będzie wynosić opłata za wyświetlenie zależy od konkurencyjności filmów i jakości reklamy promocyjnej w formie video i od stawki CPV.